Wednesday, December 2, 2009

Nasi Goreng Rencam





22 November 2009, Ahad & 24 November 2009, Selasa
Lokasi :- Anjung Café & Restaurant, Kajang

Kebetulan semalam hari jadi aku, so Hafiz@Psychoman dan Awai dah pakat nak belanja aku makan. Masa tu aku baru saja pulang dari lepak kat rumah Hafiz di Shah Alam. Tiba-tiba dia kata nak open table maklumlah gaji masuk esok katanya. Hehe…langkah kanan, dah orang nak belanja aku on je la. Plan punya plan Hafiz dengan Awai ajak aku follow diorang karaoke dekat Kajang. Huhu dua kali untung, berbaloi-baloi.

Masa dekat Kajang kitorang lepaklah dekat kedai yang direcommended oleh Awai. Kalau tak silap aku kedai yang dia bawa tu dulu kedai mamak. Tapi sekarang dah jadi kedai lain. Aku pun beleklah menu untuk order. Aku nampak resepi yang lain dari yang kerap aku makan dekat mana-mana kedai, so aku pun orderlah makanan tersebut “Nasi Goreng Rencam”.

Sementara aku menunggu makanan sampai aku pun beleklah menu tersebut. La double sided menu rupenye. Aku tengok menu yang lain-lain memang kecur air liur dibuatnya. Memang kena repeat banyak kali baru boleh rasa semua tu. Dan saat yang dinantikan pun tiba. Nasi Goreng Rencamku. Antara yang ada dekat nasi goreng tu, scramble egg digoreng dengan ayam kunyit.
Hafiz pulak makan Padprik Ayam. Menarik gak.

Second time aku datang dekat situ, dengan Pak Lan. Aku pun syorkan dia Nasi Goreng Rencam dan aku order Spagetti Bolognaise. Padahal banyak menu lain yang aku boleh oreder tapi tak tahu kenapa Spagetti tu yang aku order. Well saja nak try rasa dia. Bagi aku rasa dia oklah sebab kuah dia kira pekat juga.

Maybe next time kalau aku pergi aku akan ulas menu dia yang lain-lain pulak. Kalau korang minat nak try makanan dekat kedai ni bolehlah dating. Alamat dia ada aku sertakan dekat gambar yang aku uploadkan sekali tu.

No comments:

Post a Comment