Thursday, December 31, 2009

Spesis yang mendominasi bumi semenjak 1 000 000 tahun dulu



26 Disember 2009, Sabtu
Lokasi : Tan Brothers Aquarium and Petshop, Muar

Aku tertarik bila tengok spesis kura-kura yang dipamerkan di kedai ikan yang pernah aku ceritakan dekat korang dulu. Bukannya apa biasanya aku tengok satu jenis saja, tu pon yang ada dalam parit dekat umah atok aku. Tapi dekat kedai ni bukan setakat satu jenis ada beberapa jenis yang dipamerkan.Ada yang besar, yang kecil, yang panjang dan yang bentuk berduri. Yang biasa aku dengar macam Tuntung dengan Labi-Labi. Tapi aku rasa-rasa ada spesis tu yang dipamerkan dekat kolam tersebut. Disebabkan aku pon tak pernah tengok rupa diorang. So sedikit sebanyak dapat juga aku tau rupa-rupa diorang.Teringat pulak aku cerita kartun yang aku tengok masa kecik-kecik dulu yang juga dah dijadikan filem. Cerita Teenage Mutant Ninja Turtle (TMNT).

No comments:

Post a Comment