Tuesday, December 22, 2009

Kebebasan Di Sebaliknya...!


14 Disember 2009, Isnin
Lokasi : Di atas Highway sekitar Ampang

Sepetang aku terperangkap di dalam arus kemodenan. Tersekat di dalam kesesakan yang telah sekian lama menghantui pengguna laluan yang aku lalui ini. Sepenantian aku untuk sampai ke destinasi tujuanku aku pun sempat menangkap gambar yang menjadi isu kupasan ku kali ini. Ya..di sebalik tembok batu yang menjadi pemisah laluan yang menghubungkan Ampang ke Gombak ini adalah kebebasan.

Mungkin itu yang terlintas di fikiran aku pada masa kesesakan itu. Kerana laluan di sebeleh aman tanpa adanya kesesakan yang membelenggu. Kenapa tiadanya kelancaran di laluan sebelahku. Adakah kerana kereta yang banyak? Atau adakah kerana kurangnya kesedaran masyarakat terhadap sistem jalan raya kita. Inilah maknanya kita semakin jauh dari kemajuan dan semakin hampir kepada kekacauan. Pertimbangkanlah setiap haluan yang anda pilih, dan mesti ingat yang berjalan harus ke depan bukan mengundur ke belakang.

No comments:

Post a Comment