Tuesday, December 29, 2009

Best Mee Bandung In Town







16 Disember 2009, Rabu
Lokasi : Jalan Joned, Muar

Mesti korang tertanya-tanyakan kenapa aku claimed kedai ni ade menyediakan Mee Bandung yang best. Jawapannya akan kita ketahui nanti. Baiklah kali ini aku nak ceritakan serba sedikit kedai Mee Bandung yang aku jumpa ni. Terletak di Jalan Joned, berhampiran dengan sekolah Agama. Lokasi dia boleh kata agak terpencil juga sebab di luar dari kawasan bandar Muar.

Kalau korang nak pergi ke Tanjung Emas mahupun Tanjung Ketapang, mesti akan lalui satu-satunya simpang yang ada traffic light kat area situ. Kalau korang nak ke sana, just follow this direction. Ok sampai sahaja di simpang tersebut akan adanya Kedai Makan, Surau serta tanah terbiar. Pastikan masa dekat simpang tersebut kanan korang adalah kedai makan tersebut. Kemudian korang teruskan perjalanan sehingga jumpa Kem Askar Wataniah yang terletak bersebelahan kedai makan tepi simpang tersebut.

Korang teruskan perjalanan sehinggalah jumpa kedai yang menjual kelapa dan santan. Dan itulah tandanya korang dah sampai ke kedai Mee Bandung tersebut. Kedai tu letak betul-betul bersebelahan kedai kelapa tersebut. Tapi kedai ni untuk pengetahuan korang dia buka waktu malam sahaja. Jadi kalau korang overnite dekat Muar dapatlah merasa keenakan mee bandung kedai tu.

Kedai dia bukan setakat menjual Mee Bandung sebagai menu utama tetapi juga terdapatnya Rojak Petis, Rojak Tauhu dan Mee Rojak. Selain itu ada Mee Sup dan beberapa Menu lain. Kalau korang teragak nak makan chicken chop memang tak adela. Untuk minuman pula turut dijual adalah air kelapa muda yang segar, Lai Chee Kang dan ABC. Bukan itu saja lagi korang juga boleh mendapatkan Perencah Mee Bandung dan juga Asam Pedas hasil keluaran Mak Pon di kedai makan tersebut. Jadi apa yang ditunggu lagi jika korang nak merasa sendiri keenakan kuah mee Bandungnya yang pekat bolehlah datang sendiri menikmatinya.

No comments:

Post a Comment