Tuesday, December 22, 2009

Bubur Ayam Roasted


05 Disember 2009, Sabtu
Lokasi : Restoran Harry Tomyam, Taipan Senawang

Kali ni aku lepak pulak dekat Restoran Harry Tomyam yang terletak bersebelahan Basri Tom Yam (BTY). Bertentangan dengan Maxis Center Senawang. Aku lepak kat situ pun sebab dah plan dengan budak-budak ni nak tengok bola kat situ. Biasalah malam minggu dengan game EPLnya yang memang memenuhkan kedai-kedai skrin besar ni.

Sementara mendengar sorakan fanatik bolasepak semua. Aku pun orderlah makanan untuk mengisi kekosongan perut aku ini. Kebetulan pulak aku nak makan benda yang simple-simple saja malam tu. Jadi aku pun orderlah bubur ayam. Tunggu punya tunggu sampailah akhirnya menu pilihan aku. Bubur ayam special. Bukan macam Bubur ayam McD, cuma yang ni lain sikit. Aku sendiri pun tengok berselera. Mana taknya ayam yang digunakan adalah roasted same like the chicken rice.

Lepas aku curah kicap dengan cili potong, rasa bubur dia makin bertambah. Ditemani kedinginan malam beserta sorakan hooligan, memang tak sia-sia aku order bubur tu. Lalu dengan mata yang bersinar-sinar aku pun makanlah bubur itu. Jadi kalau korang nak cuba bolehlah datang sendiri ke Harry Tomyam yang terletak di Taipan Senawang @ Dataran Senawang. Trademark untuk memudahkan korang ke sana adalah tangki air yang ada dekat Dataran Senawang tu. Kedai dia betul-betul hampir dengan tangki air tu.

No comments:

Post a Comment