Wednesday, December 2, 2009

Spaghetti Bolognaise Arabica


28 November 2009, Sabtu
Lokasi :- Kampung Muar

Hari ni aku offer lah adik saudara aku Kamalia untuk merasa masakan aku, jadi aku pun bercadang untuk memasak spaghetti kesukaan aku. Aku pun beli ramuannya di Agroshop yang terletak di K-Mall Tanjung Agas. Antara bahan-bahan yang aku beli seperti Sup Tomato Kimball, daging kisar Ramly, sosej Ayamas, spaghetti dan tomato. Sampai saja dekat rumah aku pun memotong tomato dengan sosej. Kemudian aku lumatkan daging kisar yang beku tadi agar memudahkan aku masak.

Selesai saja memasak tibalah masanya untuk menikmati hidangan ini. Mula-mula emak aku makan, ha ko keluar bahasa Korea. Lepas tu turn adik saudara aku Kamalia, dia pun kata ok. Takut juga aku kalau masakan aku mendapat kritikan. Tiba pula turn atuk aku dan saudara-mara ku yang lain. Semuanya berpuas hati. Huhu terharu aku dibuatnya. Bagi menambahkan power spaghetti tersebut aku curahkan dengan cili potong kicap yang aku buat terlebih dahulu. Sekali rasa dia buat mata aku berair da. Cili potong tu menaikkan lagi rasa spaghetti tu. Akhirnya aku pun menikmati masakan aku itu dengan hati yang puas.

No comments:

Post a Comment