Wednesday, December 2, 2009

Spot the KIA Forte



29 November 2009, Ahad
Lokasi :- Rumah Tol Persimpangan Pedas-Linggi

Mungkin sekarang ni kita sering melihat iklan kereta keluaran Korea. Ya kereta yang aku maksudkan adala KIA Forte. Tengok dalam iklan aku tak boleh nak budget kereta ni macam mana. Bila dah tengok sendiri depan mata baru aku tahu rupa bentuk dia. Tak lari macam cutting Honda dengan Toyota. Sekali imbas tengok depan dia macam Honda City Cuma dia tiada grill Aloi Grey. Tengok belakang pula macam Toyota Camry.

Rupa dia memang boleh dikategorikan sporty. On the same time juga aku dapat gambarkan andai Forte ni diletak spoiler Lancer jerung tu. Hood Karbon AC Scnitzer. Lepas tu pakai warna asas untuk Racing Spec (RS), hitam, putih, merah dan kuning. Memang mengancam. Cuma satu saja aku tak perasan hari tu. Ekzos die single ataupun double piping. Overall untuk luaran aku boleh katakana smart walaupun tidak berapa sempurna, tapi not bad kalau dah di mental modkan kereta tersebut. Bestnya kalau keluaran kereta tempatan yang design dia macam Honda ataupun Toyota. Apa-apa pun tahniah buat Perodua diatas pengeluaran MPV Malaysia yang smart buat pertama kali. A big claps to you… Alza.

No comments:

Post a Comment