Tuesday, December 29, 2009

Mee Sup Utara @ Seri Kembangan



14 Disember 2009, Isnin
Lokasi : Restoran Tepi Jalan, Bertentangan dengan Restoran Kembangan Paradise

Mungkin ada diantara korang yang pernah sampai ke area Seri Kembangan. Bagi mereka yang pernah pergi mesti tau lokasi kedai yang ingin aku syorkan kali ini. Terletak berhampiran dengan kondominium Taman Desaminium, Lestari Perdana. Kedai yang akan direvealedkan untuk kali ini adalah sebuah kedai dari Utara. Seperti biasa kedaiikedai Utara amat sinonim dengan sup mereka yang power.

Kedudukan warung ni boleh dikatakan strategik kerana betul-betul terletak di persimpangan bulatan Desaminium. Dan trademark yang paling senang untuk korang tau kedai tersebut adalah Restoran Kembangan Paradise yang terletak di sebalik himpunan warung-warung bergerak tersebut. So kalau korang nak pergi memang senang sebab kedai dia senang nak nampak. Oklah berbalik kepada cerita menu dia yang aku nak cerita.

Kedai ni menghidangkan beraneka jenis sup yang boleh korang pilih seperti sup tulang, sup daging, sup perut dan yang paling istimewa sudah tentulah gearboxnya. Selain itu terdapat juga Moi atau nasi air dimana ia turut dihidangkan bersama sup-sup pilihan korang. Bukan sekadar sup saja yang ada dijual, terdapat juga gerai Char Kuay Teow, Mee Kari, Yong Tau Food dan burger.

Setelah aku rasa sendiri Mee Sup dia, boleh dikategorikan mengancam sebab rasa sup dia yang sekata. Tak terlalu pedas. Cuma kalau korang nak kepedasan bolehlah tambahkan cili giling yang disediakan. Terdapat jug apes udang dan cili jeruk mengikut kepada selera korang semua. Ok semua, selamat mencuba sekiranya anda berkunjung ke Seri Kembangan ini. Tata…

No comments:

Post a Comment