Tuesday, December 22, 2009

Mee Goreng Ayam


09 Disember 2009, Rabu
Lokasi : Restoran Azhaar Maju, Berhampiran Pasaraya Giant Senawang

Aku pernah postkan info pasal Mee Goreng Ayam Mamak Style yang aku makan dekat area Ampang Melawati beberapa hari lepas. Kali ini pasal Mee Goreng Ayam lagi tapi dekat kedai lain pulak. Aku dengan Mr Hattamura pun lepaklah macam biasa dekat Restoran Azhaar Maju area Taipan Senawang. Untuk pengetahuan korang terdapat tiga Restoran Azhaar Maju dekat Taipan Senawang tu. Yang pernah aku pergi cuma dua dari tiga. Dan dari penilaian aku untuk kedua-dua kedai tersebut. Cuma satu yang menjadi pilihan aku.

Kedai dia yang ada layer besar tu kalau korang nak tengok bola okaylah. Tapi untuk makan-makan aku rasa macam kureng sket. Dulu masa mula-mula buka aku rasa makanan dia masih lagi okay sebab mutu makanannya sentiasa terjaga. Maybe sekarang ni chef dia dah bertukar tu yang rasa dia pun jadi hambar. Aku cuma order mee goreng dia saja untuk menilai rasanya. Ternyata rasa dia dah banyak berubah dengan yang lama.

Aku rasa chef asal untuk cawangan TV Besar tu dah pindah ke kedai dia yang berhampiran dengan Giant tu. Sebabnya mee goreng ayam yang aku order sama macam yang pernah aku makan suatu ketika dulu dekat Restoran Azhaar Maju asal (TV Besar). Aku bagi 6 bintang dari 14 bucu bintang Malaysia untuk mee tersebut, kira lepas ni kalau korang nak makan mee goreng ayam bolehlah cuba dekat Azhaar Maju yang terletak di bulatan kecil menghala ke Pasaraya Giant Senawang. Bukan dekat mapley lain takde cuma dekat Senawang ni Azhaar Maju saja yang aku tengok hidup disinggahi dengan berbagai jenis warga kota yang bertandang.

No comments:

Post a Comment