Tuesday, December 29, 2009

Kedai Sup Power Kaki 5




20 Disember 2009, Ahad
Lokasi : Persiaran Catleya, Senawang Business Centre

Oklah tuan-tuan dan puan-puan semua, juga makcik-makcik, pakcik-pakcik, anak-anak kecil dan juga para penduduk di serata dunia. Hari ini aku nak recommended plak dekat korang semua satu lagi kedai yang menjadi tarikan di Senawang City ini. Kedai Sup Power Kaki 5, itulah nama yang diberi pemilik kedainya. Terletak di kawasan perindustrian Senawang memang menjadi tarikan kepada pekerja-pekerja yang bekerja syif malam.

Untuk ke sana korang akan jumpa Kilang MCIS Safety Glass yang terletak di antara Stesen Minyak Petronas dan Mobil. Jadi kedai sup ni terletak betul-betul bertentangan dengan kilang kaca tersebut. Kalau korang datang dari Dataran Senawang kedai tersebut terletak di sebelah kiri. Selepas saja Stesen Minyak Petronas di persimpangan trafik yang pertama belok kiri. Nanti korang akan nampak kain rentang besar Sup Power Kaki 5.

Dekat kedai sup ni hanya dihidangkan sup sebagai menu utamanya. Dan sup-sup tersebut adalah sup lembu. Dan korang boleh makan bersama nasi putih, mee ataupun bubur. Dan rasanya boleh dikatakan sekata dengan segala ramuan-ramuan rahsianya. Selain itu rasa dagingnya yang benar benar segar sebab diambil dari kedai daging segar yang turut terletak bersebelahan kedai sup tersebut. Sambal belacan yang dihidangkan bersama nasi putih juga memang betul-betul mengancam sebab rasanya yang betul-betul menyengat.

Jadi sekiranya korang dah tiba ke Senawang nanti bolehlah singgah sahur ke, dekat kedai tersebut sebab dia dibuka bermula dari petang sehinggalah malam. Jangan lupa ya…

No comments:

Post a Comment