Tuesday, December 22, 2009

Ooo Mak Siti, saya suka Mee Jawa makcik…



10 Disember 2009, Khamis
Lokasi : Gerai No.11 Restoran Mee Jawa Mak Siti, Medan Selera bersebelahan Alson Klana

Kalau korang nak try makan Mee Jawa yang best dekat muka bumi Seremban ni, bolehlah singgah ke Kedai Mee Jawa Mak Siti yang terletak di Medan Selera berhampiran Hotel Alson Klana,Seremban. Kedai Mak Siti ni popular dengan menu yang utamanya iaitu Mee Jawa. Terdapat beberapa jenis Mee Jawa yang boleh dipilih antaranya yang berisikan ayam, daging, tulang dan campur. Bukan itu saja kedai ini turut menjual Mee Sup dan nasi lemak.

Jika korang terasa nak makan nasi goreng ke atau nasi berlauk boleh juga sebab terdapat beberapa kedai makan yang turut beroperasi di medan selera tersebut. Juga adanya kedai yang memang speciality diorang more to Char style macam Char Mee, Kuay Teow dan Maggi.

Untuk pengetahuan korang kedai Mak Siti ni adalah cawangan dimana Main Stall dia terletak di Temiang. Beroperasi dari Isnin hingga Ahad bermula jam 8.00 pagi sehingga 5.00 petang. Tetapi andai kata korang planning nak pergi try la time yang tak rush hour takut korang takde tempat nak duduk. Jadi kalau korang dah terlanjur berada dekat Seremban, singgah-singgahlah ke Kedai Mee Jawa Mak Siti untuk merasa sendiri kuahnya yang superb.

No comments:

Post a Comment