Thursday, December 31, 2009

Roti Jala Kedai Syam


24 Disember 2009, Khamis
Lokasi : Kiosk Medan Selera STAR, Paroi

Pulang saja dari Seremban, selepas book tickets untuk screening Sherlock Holmes pukul 10.45 aku pon merancanglah nak pergi pusing-pusing bawa Wawan. Sebab selama dia stay rumah aku baru hari ni aku nak bawa dia gi jalan-jalan sebab free of duty. Jadi kebetulan masa tu Mr. Hattamura pun baru saja balik dari KL. So aku pon jemput dia dulu sebelum pergi ke destinasi seterusnya.

Masa pun dah pukul 5.30 petang jadi memandangkan aku nak carwash sekali kereta parent aku jadi aku pun pilih la venue area Stadium Paroi. Sambil menunggu kereta siap dibasuh boleh gak menghilangkan dahaga serta mengalas perut dengan makanan yang ringkas. Jadi aku pun pergilah ke kedai member aku yang bertentangan dengan car wash tersebut for the first time.

Aku pon order la Roti Jala seperti yang disyorkan Mr. Hattamura. Makan saja roti jala tersebut dicicah pula dengan kari ayam yang hangat dan pekat, wow best. Terima kasih Syam untuk roti jala ko yang sedap. Hidangan yang ringkas tapi boleh dikatakan amat bersesuaian untuk diminum petang bersama keluarga. Tekstur roti jalanya juga lembut serta garing. Jadi jangan lupa singgah ye kalau mengidam nak makan roti jala di petang-petang hari yang hening dan indah. Ok..challo bette…

No comments:

Post a Comment