Wednesday, December 2, 2009

Maggi Kari Meletup


25 November 2009, Rabu

Mungkin korang tertanya-tanya kan kenapa aku namakan Maggi yang aku masak kali ni, Maggi Kari Meletup. Memang kenalah dengan nama yang aku berikan tu. Sebabnya adalah kerana cili api yang aku taburkan dalam Maggi tersebut bagi menggantikan cili besar. Aku rasa tak payahlah aku selitkan sekali dengan cara-cara nak memasaknya sebab masak Maggi ni sama saja macam yang korang masak cuma aku gantikan base ingredient je sket. Supaya taste die bley kick korang sampai panas satu badan, berasap telinga korang.

Kalau korang nak rasa cili padi tu sebati dengan Maggi korang dan tak mahu bibir korang pijar masa makan cili padi tersebut, maka korang gorenglah cili tu duu. Tapi kena hati-hati sebab cili
api bila dah masuk kat dalam kuali dia akan meletup. Jadikan pastikan keselamatan korang terjamin semasa memasak Maggi ini. Selamat Mencuba.

No comments:

Post a Comment