Thursday, December 31, 2009

Mee Bandung Yang Best


22 Disember 2009, Selasa
Lokasi : Cullinary Kitchen, Rumah Parentku

Memang betul kata-kata orang tua, “ sedapnya makan diluar, sedap lagi masakan ibu sendiri ”. Pepatah ini ternyata benar kerana betullah apa maksud disebaliknya. Yelah korang mesti akan cari makanan yang emak korang masak setiap kali korang balik bertemu diorang. Aku pun macam tulah, sebab bertuah dapat makan Mee Bandung paling best. Bukannya aku nak kata makan dekat kedai tak best. Tapi rasa serta kualitinya yang aku pentingkan.

Bahan-bahan serta rencah yang benar-benar memikat hati, tak dapat nak digambarkan kelazatan serta enaknya Mee Bandung tersebut selepas ia menerjah ke bibir dan terus ke perut. Jadi kalau one day nanti korang nak try rasa Mee Bandung yang emak aku buat, Insyaallah. Nanti kalau ada banyak aku roger korang. Hehe…

No comments:

Post a Comment