Sunday, November 1, 2009

Jammed Again

1 November 2009, Ahad
Olak Lempit

Hari ni aku konvoila dengan saudara mara aku menuju ke Banting sebab ada majlis perkahwinan saudara belah emak aku. Kitorang pun konvoila sebanyak 4 biji kereta semuanya. Antara orang yang menaiki kenderaanku, Hatta, Emey dengan Ochin. Disebabkan sedikit kelewatan aku pon pecutla kereta aku dalam lingkungan 120 ke 140 dan maintain apabila jalan lurus.

Saudara aku semua termasuklah parent aku tunggu kitorang kat sana. Akhirnya aku sampai juga dekat tempat perhentian diorang. Lepas semuanya cukup kitorang pun mulalah perjalanan yang memakan masa dalam 45 minit menuju ke Banting dari pekan Dengkil. Aku pun pandulah kereta aku macam biasa. Keadaan lalu lintas masa tu kira bolehlah dikatakan berjalan lancar.

Tiba-tiba apa yang aku tak jangkakan berlaku. Masa aku nak overtake lori depan kereta aku, aku rasa kereta aku berat semacam. Seolah-olah ada gajah dah tumpang duduk atas bumbung kereta aku. Aku rasa aku dah tekan 100 tapi meter kereta aku terus menjunam sampailah ke takuk 40. Sah brake kereta aku jammed balik. Mood aku dari okay terus down sebab unexpected problem ni.

Maka dengan itu aku terpaksalah memberhentikan kereta aku ke bahu jalan. Bila aku buka je pintu kereta aku tengok tayar depan aku dah berasap. Macam lalang kena bakar. Setelah diputuskan aku pun ambil keputusan untuk park kereta aku kat mana-mana hentian yang terdekat. Akhirnya aku pon sampai la di Stesen Petronas Olak Lempit. Destinasi kereta aku tersadai untuk sementara waktu sebab kereta aku dah tak boleh nak bergerak langsung.

Akhirnya kesemua penumpang terpaksa menumpang kereta konvoi yang lain untuk teruskan perjalanan ke destinasi. Nasib baiklah kereta diorang ada tempat kosong lagi. Cuma aku rasa macam tak best pula bila plan aku bertukar. Lain yang diminta lain pula yang jadi. Benda dah nak jadikan nak wat macam mana. So esok lusa kena la aku hantar kereta masuk bengkel balik. :(

No comments:

Post a Comment