Thursday, November 12, 2009

Monster Move Malaysia



5 November 2009, Khamis
Lokasi: Jalan Puchong – Putrajaya – Dengkil

Pagi ini aku dengan Mr. Hattamura menuju ke Jabatan Pendidikan di Putrajaya. Semasa dalam perjalanan ke sana aku pun nampaklah lori yang banyak tayar bersama muatannya yang besar bangat. Tengok dari rupa muatan lori tersebut macam kuali raksasa, sebab besar dia dah makan 2 jalan yang ada 3 lorong itu.

Dah macam dalam dokumentari Monster Move dekat Discovery Channel pula. Tengok muatan dia memang berat sebab lori itu bawa dalam lingkungan 40 saja. Biasa aku tengok orang bawa barang besar-besar dalam televisyen saja. Sekarang aku beruntung sebab dapat tengok sendiri depan mata. Masa dekat Seremban dulu kerap juga aku tengok lori muatan besar-besar ini. Lagi-lagi masa awal-awal Bypass Seremban dibina. Masa itu bukan muatan saja yang besar. Muatan tersebut panjang sebab kalau tak silap aku dia bawa konkrit jambatan yang macam kita nampak kat flyover or landasan monorel.

No comments:

Post a Comment