Friday, November 20, 2009

Nasi Ayam Ajaib



Balik saja dari masjid selepas menunaikan solat jumaat aku pun singgah untuk menyantap hidangan berupa nasi ayam ajaib. Seperti yang telah aku rancangkan dengan Mr Hattamura. Kenapa Nasi Ayam Ajaib…? Aku pun tak tau kenapa owner dia namakan nasi ayam ajaib. Mungkin ada secret ingredient disebalik maksud yang tersirat. Apa-apa pun tanyalah tauke kedai tu kalau nak tau dengan lebih lanjut.

Apa yang istimewanya Nasi Ayam Hainan Kak Lina ni sebab setiap set nasi ayam dia akan dihidangkan dengan kerabu taugeh. Sama yang macam dekat kedai Chicken Rice Shop tu, cuma kerabu yang ni resepi rahsia diorang. Ayam yang dihidangkan ada tiga jenis, ada bakar, stim dengan goreng so korang bolehlah order mengikut citarasa korang.

Lagi satu yang membuatkan kedai ni tak putus-putus orang yang kunjung tiba adalah sebab dah keluar dekat macam-macam infomedia. Dari keluar dekat TV3 sehinggalah keluar dekat Majalah 3, masuk pula akhbar Kosmo. Pendek cerita kedai ni dah mendapat promosi besar-besaran. Servis yang diberikan boleh dikatakan pantas juga sebab aku duduk saja orang dating ambil order. Selepas penantian selama seminit hidangan pun sampai.

Kalau korang terasa nak mencuba makan dekat kedai yang aku maksudkan bolehlah berkunjung ke Gerai Nasi Ayam Hainan Kak Lina yang terletak di Taman Ampangan. Bersebelahan dengan tapak pasar malam. Kalau nak tau rasa dia macam mana, Cuba Try…

No comments:

Post a Comment