Tuesday, November 17, 2009

BMW EfficientDynamics


Artikel kali ini berkenaan dengan BMW. Apakah yang dimaksudkan dengan EfficientDynamics ? Ingat lagi tak satu artikel yang aku postkan dengan gambar konvoi BMW yang aku capture masa aku dekat Port Dickson. Okaylah setelah aku lihat balik perkataan yang tertera pada salah satu kereta BMW yang berjaya aku capture tersebut, aku pun teruslah search info yang berkaitan dengan “EfficientDynamics” tersebut. The results is aku dapatlah sedikit maklumat dari website BMW.

BMW EfficientDynamics adalah penggunaan sumber yang bijak dalam mengekalkan ketulenan penjanaan jenteranya serta mengekalkan kesejahteraan alam sekitar. Lebih sejuta kereta BMW serata dunia telah dijana dengan teknologi penjimatan minyak sebagai satu standard untuk membuktikan ia kereta yang mesra alam sekitar. Antara aspek yang telah diberi penekanan serta ditingkatkan lagi keupayaannya :- BMW Advanced Diesel engines, High Precision Injection, Lightweight Construction, Aerodynamic design, Electric Power Steering, Brake Energy Regeneration.

Terdapat 24 model kesemuanya yang dilengkapi dengan system Efficient Dynamics ni. Termasuklah kereta Mini Cooper yang bernaung dibawah syarikat usahasama BMW. Untuk mengetahui dengan lebih lanjut mengenai system EfficientDynamics ni, korang bolehlah masuk ke official website BMW Malaysia di http://www.bmw.com.my

No comments:

Post a Comment