Thursday, March 4, 2010

Yong Tau Food @ Foodstall tepi Secret Recipe




15 Februari 2010, Isnin
Lokasi : Muar Traders Hotel Sidewalk, Muar

Setelah Emey berhempas pulas untuk mematahkan misi perompak yang cuba mencari kesempatan terhadap warga Cina yang keasyikan berpesta, Aku, Wawan, Paklan dan juga Emey telah berusaha pula mencari tempat untuk membasahkan tekak yang kering dan haus. Aku jangkakan kedai Mee Bandung bukak tapi setibanya kitorang disana kedai tersebut lengang tak berpenghuni. Aku pun tukar plan.Tiba-tiba otakku telah memfokuskan menu yang sudah sekian lama aku tak makan iaitu Yong Tau Foo.

Jadi dilekaskan ceritanya aku pun pergilah ke gerai Yong Tau Foo yang terletak bersebelahan Hotel Muar Traders, bertentangan dengan Balai Polis Trafik Muar.Sepatutnya terdapat juga gerai yang menjual makanan panas disitu tetapi memandangkan masa yang agak lewat aku cuma dapat order Yong Tau Foo yang pada masa itu hanya tinggal sikit. Jadilah empat orang makan.Memandangkan bahan yang tinggal juga sikit aku kasi borong habis segala bahan-bahan yang ada disitu. Bila sampai sekali tengok wow banyak lah pulak. Takpe memandangkan malam masih lagi panjang kitorang pun makan slow-slow untuk menghabiskannya.

Dengan kehangatan Yong Tau Foo tersebut menghilangkan kedinginan malam yang sudah menyelubungi tubuh aku.Yong Tau Foo berkuah memang enak jika dimakan time-time begini. Ditambah pula dengan sambalnya yang marvellous, memang menyelerakan. Jadi andaikata korang nak merasa sendiri Yong Tau Foo yang aku maksudkan ini bolehlah mencubanya andaikata korang datang ke Muar kelak. Lokasi dia senang saja. Nampak saja hotel yang aku maksudkan tadi, stall dia betul-betul kat bawah tu. Ok guys bye.

No comments:

Post a Comment