Thursday, March 4, 2010

Puteri Corner





12 Februari 2010, Jumaat
Lokasi : PLUS R&R Ayer Keroh, Melaka

Baiklah kali ini aku nak promote dekat korang satu lagi kedai makan, cuma kalau korang nak makan dekat kedai ni sekali sekala bolehlah. Kedai yang aku nak bawak kali ini terletak di R&R Ayer Keroh yang ada Restoran Jejantas tu. Foodcourt yang terdapat di kawasan R&R ni takdelah besar sangat sebab akan crowded sangat-sangat bila tiba waktu puncak. Tapi itu semua tak menjadi halangan buat aku untuk merasa semula makanan di salah sebuah kiosk yang ada disitu.

Dulu aku pernah lepak dekat situ lepas letih drive seharian. Aku pun trylah Mee Kari dia. Masa tulah cuaca memang agak dingin sebab malamlah katakan. Jadi untuk memanaskan kedinginan malam tu aku pun orderlah Mee Kari dekat sebuah kedai disitu. Bila aku suap saja Mee Kari dia Walla. Dengan kuahnya yang sentiasa panas, pekat dan penuh dengan isi memang cukup memuaskan bila makan. Tapi macam aku, aku dah modifiedkan resepi diorang. Asalnya Bahan-bahan dalam Mee yang disediakan untuk Mee Kari berlainan. Aku mengambil bahan-bahan untuk mee rebus dan jadikan ia untuk curahan Kari. The result is terhasillah Mee Kari versi aku. Kalau tak isi untuk mee karinya adalah 2 ekor udang sederhana besar bersama hirisan fishball dan fishcake. Tiadanya ayam.

Dan hari ini aku pun singgahlah semula ke Puteri Corner tersebut. Bila aku order saja Mee Kari dah tiada lagi udang. Terus dituangkan ke dalam mangkuk yang berisi ayam, telur rebus dan hirisan fishball & fishcake. Dan aku pon add on ayam goreng ke dalamnya. Jadilah Mee Kari Ayam bersama Ayam Goreng. Paklan pun turut sama order, dan dia teruja dengan Mee Soto yang ada Bergedil di dalamnya. Manakala Emey berkenan untuk mengisi perut dengan nasi lauk pauk. Dan kitorang pun makanlah menu masing-masing. Rasa Mee Kari tersebut masih lagi sama seperti malam yang aku mula-mula rasa dulu. Walaupun pekerja yang menghidangkan makanan tersebut lain.

Di R&R Ayer Keroh ini korang juga boleh mencuba macam-macam hidangan dengan tersedia lebih 10 kiosk yang menjual pelbagai makanan, minuman dan barangan. Selain itu terdapat juga kemudahan lain seperti playground kanak-kanak, tandas awam, wakaf, ATM, Gerai Buah-Buahan, Baskin Robins 31, Restoran Jejantas dan Stesyen Minyak Petronas. Seperti saranan Petronas, berehat sebentar dan pekenalah kopi secawan.

No comments:

Post a Comment