Tuesday, March 2, 2010

Kecil Kawan, Besar Lawan


9 Februari 2010, Selasa
Lokasi : Tanah Projek Perkebunan depan Rumah Parent aku

Dari jauh kelihatan kelibat ayah aku yang mengangkat longgokan kotak yang bersepah di tepi jalan. Aku pun turut menolong mengangkat kayu-kayu terbuang yang telah dikumpulkan. Setelah api dinyalakan aku pun menanti agar api marak menjulang dengan lebih tinggi. Memang api marak dengan cepat ditambah lagi dengan angin yang menderu-deru meniup pada malam tersebut. Cerah kawasan sekeliling akibat tempias cahaya api tersebut. Dengan dikelilingi pokok-pokok yang mula mereput dan mati menaikkan lagi tona malam tersebut untuk aku menangkap beberapa set gambar untuk dijadikan simpanan. Jadi aku postkan salah satu dari gambar-gambar yang aku tangkap pada malam tersebut.

No comments:

Post a Comment