Thursday, March 4, 2010

Foodcourt dalam Area UPM



5 Februari 2010, Jumaat
Lokasi : UPM, Serdang

Kali ini aku nak bawak korang sume makan dekat satu lagi restoran yang diperkenalkan kepadaku. Cuma kali ini tempat dia agak Restricted Area sket sebab nak masuk ke dalam korang kenalah ada pas pelawat. So xberapa ideal la klu korang nak datang sini hanya semata-mata nak saja-saja makan. Kebetulan hari ni aku memang ada urusan dekat area MARDI and beside, alang-alang aku dah sampai ke sana. Aku pon roger Paklan ajak dia lunch sekali. Bersama aku ketika itu adalah Encik Hattamura yang menjelma entah dari mana.

So aku pun deicide untuk lepak dekat area UPM je. Mula-mula plan nak ke Maulana, bila pikir-pikir balek asyik ke mamak je aku naik muak. So kali ni aku nak try kelainan sket dari kebiasaannya klu ke UPM tu. Jadi aku pun dibawa ke satu tempat dalam kawasan UPM. Kedai makan ni bolehlah dikatakan menjadi tempat persinggahan staf dan juga student. Aku pun orderlah menu yang terlintas di fikiran aku. Aku pun orderlah Mee Kari sebab nampak best plak bile aku tengok warna kuah karinya yang pekat dan penuh dengan isi.

Bila tiba saja Mee Kari tersebut aku pun trylah kuahnya. Okaylah not bad and ada kelainan pada rasanya. Aku rasakan ada rempah ratus yang menaikkan aroma kari tersebut. Lantaran itu sambil diiringi aroma kari yang cukup kuat aku pun makanlah Mee Kari tersebut sehingga kenyang. Rasa macam nak tambah lagi plak. Ternyata mee kari dia sedap. Selain Mee Kari kedai ni turut menjual pelbagai jenis lauk-pauk serta kuih-muih. Konsep kedai makan ni adalah seperti foodcourt dimana beberapa kedai dicombinekan menjadi satu. So kedai air lain, kedai nasi lain, kedai makanan goreng-gorengan pun lain di bawah satu bumbung. Jadi banyaklah choice untuk makan dekat sini. Andaikata kalau korang betul-betul nak trylah makan dekat sini. Rogerlah aku bile free nanti aku try bawak korang ke sana.

No comments:

Post a Comment