Tuesday, March 2, 2010

Belaanku Menambah Hasil






11 Februari 2010, Khamis
Lokasi : Rumah Parentku

Setibanya aku dekat rumah setelah pulang dari Seri Kembangan aku dikejutkan dengan kehadiran tiga ekor anak kucing yang baru lahir 4 hari yang lepas semasa aku berada dekat Muar. Ayah aku menjumpai anak-anak kucing ini disorokkan oleh ibunya didalam kotak yang diletakkan diluar rumah. Padahal kucing gothic aku tu baru je dapat anak beberapa bulan yang lepas dan sekarang anak dia bertambah lagi. Cuma kali ini aku lihat yang ibunya menjaga anak-anaknya yang kecil ini begitu rapi.

Tidak seperti sebelumnya yang ghaib entah ke mana. Nak kata mati aku tak jumpa bangkainya. Nak kata hilang tak tahu siapa penculiknya. Jadi dengan rezekinya yang baru ini aku melihat perubahan ke atas kucing gothic ni yang lebih penyayang dan prihatin terhadap kebajikan anak-anaknya yang masih kecil itu. Sampai sekarang aku masih tak namakan anak-anak kucing tersebut sebab tak tahu nak bagi nama apa. Biarlah kekal tak bernama. Tahulah mak dia nak panggil apa nanti. Dah macam orang pulak nak kena bagi nama. Hahaha….

No comments:

Post a Comment