Thursday, March 4, 2010

Cicak Mati Terbungkang


16 Februari 2010, Selasa
Lokasi : Petshop berhampiran Stadium Muar

Hari ni aku dengan Paklan telah pergi ke bandar untuk mencari pam baru bagi menggantikan satu pam ikan akuarium atok aku yang meletup. Kedai yang sepatutnya kitorang pergi dan memang kerap pergi tutup plak. Memandangkan sambutan Tahun Baru Cina masih lagi berjalan dan baru masuk hari ketiga, jadi banyaklah kedai-kedai yang berownerkan Cina masih lagi ditutup. Kebetulan pula dekat area stadium ada satu kedai haiwan peliharaan. Aku dengan Paklan pun bergegas ke sana.

Memang luck lah buka plak kedai tersebut. Jadi kitorang pun terus kepada mission sebenar. Bila pam dah dibeli aku pun mencari pula ikan untuk ditambah ke dalam akuarium atok aku. Sedang aku memerhatikan satu persatu tangki ikan terlihatlah aku pada satu tangki dengan begitu lama. Seekor cicak yang boleh dikategorikan besar sebab kalau tengok betul-betul saiz dia besar dua ibu jari aku. Panjang dia plak dekat sejengkal setengah. Kira spesis Giant gak lah cicak tu. Ikan yang dalam tank tu pun tak berani nak makan mungkin sebab terkujat tengok besar sangat kot. Kesian riwayat cicak tersebut dah la mati terkangkang lepas tu takde plak yang hiraukan dia. 

No comments:

Post a Comment