Sunday, March 7, 2010

Bila Udang Memformasikan Diri Mereka


16 Februari 2010, Selasa
Lokasi : Kedai Makan area Stadium TAR ,Paroi

Setelah penat mengharungi kesesakan lalulintas yang bermula di Plaza Tol Pedas – Linggi, aku, Paklan dan Emey merancang untuk mengisi perut sebelum meneruskan perjalanan ke destinasi seterusnya. Jadi aku pun bawalah diorang untuk makan di Stadium Paroi. Tapi apa yang aku nak rekemenkan dekat diorang berdua takde plak. Aku nak ajak diorang rasa Popia Basah dengan kuahnya yang pekat, pedas, manis dan sedap. Tapi kedai tu tutup plak. Jadi aku pun makanlah di kedai yang berhampiran.

Aku pun ordrlah Char Kuay Teow, Paklan plak order Mee Hailam dan Emey pun mengorderkan dirinya Nasi Goreng Kampung. Bila perut dah lapar apa yang sampai memang confirm kena tala habis-habisan. Biar rasa dia tak seberapa licinlah. Cuma yang aku tinggalkan dalam pinggan aku adalah formasi udang-udang yang disusun menjadi Swastika. Ingat ini bukannya satu Seni yang disengajakan. Aku lupa nak pesan dekat brader kedai tu jangan letak udang.

Aku memang alah sket dekat udang yang masak macam tu. Sebabnya aku hanya dapat makan udang yang digoreng tepung atau dibuang kulitnya. Tak tahulah kenapa sebab memang dari kecik lagi aku macam tu. So bila dah besar panjang ni macam terikut-ikut plak. Walaupun kadang-kadang aku paksakan diri aku juga ttapi tetap tak boleh. So lepas ni kalau korang nak makan udang lebih bolehlah kuar makan dengan aku sebab aku akan sedekahkan udang-udang tersebut kepada mereka yang berminat.Hehehe…

No comments:

Post a Comment