Tuesday, February 2, 2010

Tan Brothers Pet Shop (Part II)






24 Januari 2010, Ahad
Lokasi : Jalan Menuju Sabak Awor, Muar

Dalam posting yang lepas aku ada menceritakan mengenai salah satu petshop yang terdapat di Muar ni. 2 minggu lepas aku singgah semula ke petshop tersebut untuk beli ikan baru untuk diletakkan dalam akuarium atok aku. Memandangkan ikan-ikan yang lama telah mati kerana motor pump rosak. Inilah risikonya kalau nak membela ikan-ikan peliharaan yang eksotik ni. Setibanya aku dekat petshop tersebut aku tengok banyak stok-stok ikan yang baru. Antara yang menjadi tarikan aku untuk diletakkan di akuarium atok aku adalah Ghot Catfish yang berharga RM 2.80 seekor. Ini kerana ikan tersebut transparent, so kalau dia makan pallet ikan tu korang akan nampak jelas dalam perut dia. Lepas tu aku tengok banyak ikan-ikan baru yang lain macam Seahorse, Kura-kura macam cicak kubing, Ikan Tilan Albino, juga terdapat burung dan serangga yang eksotik. Jadi kalau korang nak melihat sendiri keunikan yang terdapat di petshop ini bolehlah datang. Waktu perniagaannya adalah dari pukul 10.30 pagi sehingga 7.00 malam.

No comments:

Post a Comment