Monday, February 1, 2010

The Legendary Sleepy of Pak Tua


20 Januari 2010, Rabu
Lokasi : Belakang Rumah

Jadi dulu kucing liar yang bermastautin di rumah aku cuma seekor, sekarang dah bertambah lagi seekor. Seekor kucing tua tough yang macam dah uzur. Tapi sebenarnya dia bukannya tua sangat. Rupa dia yang buatkan dia nampak tua sangat. Tak macam kucing gothik yang pernah aku ceritakan dalam posting aku yang lepas. Lincah tapi manja. Kucing tua ni pulak kerja dia tido saja. Kalau dialihkan tempat dia mesti dia still tido juga. Begitulah rutin kucing ini seharian. Dia cuma akan bangun bila tiba waktu makan. Selepas itu dia akan tido balik macam sedia kala. Aku pun tak tahu nak klasifikasikan kucing ni macam mana. Sekali imbas aku tengok pak tua ni ibarat tunggul kayu yang dah usang. Korang conteng badan dia pun memang dia buat donno je. Bagi dia tidur adalah satu nikmat. Lebih-lebih lagi ketika hujan yang lebat yang disertai dengan kedinginan.

No comments:

Post a Comment