Tuesday, February 2, 2010

Restoran Sufia II Seafood



Lokasi : Seri Kembangan Business Centre, Berhampiran McDonalds

Satu lagi kedai yang aku nak rekomenkan dekat semua, terletak di Seri Kembangan. Restoran Sufia II Seafood menyediakan pelbagai menu masakan melayu dan majoriti pengunjungnya boleh dikatakan datang dari Kelantan. Jadi rasa masakan boleh diklasifikasikan more to Kelantan cook style. Restoran ni bolehlah dikatakan sudah menjadi official port bebudak rumah kitorang, mostly the legendary Pak Lan.

Antara menu yang kerap aku cuba sudah semestinya Oxtail Soup. Rasanya memang sedap sebab ekornya dimasak sehingga empuk. Senang cerita korang boleh sedut saja daging yang ada dekat pangkal ekor dia. Takdelah liat macam separuh tempattu. Takut tanggal pulak gigi kang. Menu lain yang aku dah rasa sendiri macam Ayam Goreng Kunyit, Kailan Ikan Masin, Padprik, Mee Sup, Kuey Teow Kung Fu dan pelbagai nasi gorengnya.

Selain itu terdapat juga kiosk yang menjual Botak Char Kuay Teow yang memang best. Adanya juga kuay teow kerang. Selain itu di kawasan bertentangan dengan restoran ini juga terdapatnya gerai-gerai yang menjual pelbagai jenis makanan seperti Pulut Panggang, Mee Kari, Mee Celup dan bermacam-macam ada. So kalau korang dah terlanjur berada di Seri Kembangan bolehlah singgah ke restoran yang dimaksudkan ini. Tata…

No comments:

Post a Comment