Monday, February 1, 2010

Restoran Safina Tomyam Seafood





Lokasi : Bertentangan dengan Giant Hypermarket, Depan Kedai Lampu

Makan mana malam ni beb. Kalau tak tahu nak pergi mana. Hari ini korang bolehlah try makan dekat sebuah restoran yang aku nak kenalkan dekat korang semua, Restoran Safina Tomyam Seafood. Terletak di persimpangan nak ke Giant. Kalau kanan pergi ke Giant dan kalau belok ke kiri pergi ke taman perumahan. Kalau dari traffic light tersebut korang akan nampak kedai tersebut yang terletak di atas bukit betul-betul depan kedai lampu depan Giant tu.

Antara menu yang ada, boleh dikatakan macam-macam ada. Tapi aku selalu order Kuey Teow Kung Fu sebab rasa kuahnya yang betul-betul cukup. Ada rasa masam, pedas dan semestinya pekat. Tapi hati-hati jangan terus hirup kalau tak nak lidah korang melecur. Selain itu masakannya yang lain yang aku dah makan macam nasi goreng Pattaya, Padprik Ayam, Sup Ekor, Nasi Goreng Cili Api, Tom Yam Daging dan Mee Goreng. Boleh dikatakan sedap dalam kategori masakan Kelantan mix Siam ni.

Jadi kalau korang nak try bolehlah datang sendiri untuk rasa masakan di situ. Terdapat juga gerai burger yang juga turut menyediakan ayam goreng istimewa, kentang goreng dan juga nasi lemak. Jadi jangan lepaskan peluang yang datang bergolek, datanglah selagi stok masih ada.

No comments:

Post a Comment