Monday, February 1, 2010

Restoran Thara Seafood



Lokasi : Jalan Seremban – Kuala Pilah, Berhadapan dengan Sekolah Rendah Kampung Panchor

Sebuah lagi kedai makan yang aku nak promote dekat korang. Kalau tak silap aku ada satu lagi restoran ni dekat area Bandar Tasik Selatan. Tak surelah memang dia punya cawangan atau nama memang kebetulan sama. Takpelah, apa-apa pun mari kita ketahui serba sedikit mengenai restoran ini.Restoran ini mula beroperasi seawal jam 6.00 petang sehinggalah lewat malam. Memandangkan lokasinya yang strategik memudahkan orang untuk berhenti singgah ke restoran ini. Antara menu yang disediakan biasalah kedai Kelantan so makanan Thai memang banyak. Sate pun turut dijual. Tidak ketinggalan Tauhu dan bebola bakar, roti canai (hari-hari tertentu), pelbagai jenis sup dan masakan goreng yang lain-lain.

Aku memang gemar dekat sup ekor. Dan dah banyak tempat aku rasa masakan sup ekor diorang. Dari area Seri Kembangan, Bangi, Cyberjaya, Sepang, Seremban, Senawang sehinggalah ke Muar. Maklumlah setiap kedai ada citarasa diorang tersendiri. Untuk kedai ni aku rasa sup dia banyak kepada tomyam putih yang famous di Thailand. Walaupun kuahnya tidak berapa pekat tapi rasanya cukup enak ketika dihirup dan dijamah bersama nasi putih. Ditambah pula dengan ekornya yang begitu lembut. Memudahkan lagi untuk korang makan. Antara menu lain yang aku rasa begitu istimewa dekat kedai ni macam biasalah Kuay Teow Kung Funya. Jadi sekiranya korang dalam perjalanan jauh untuk ke Utara melalui Jalan Seremban – Kuala Pilah dan tercari-cari kedai makanan yang tidak terlalu heavy untuk makan malam bolehlah singgah ke Restoran Thara Seafood ini.

No comments:

Post a Comment