Monday, February 1, 2010

Ishitake Macaroni


10 Januari 2010, Ahad
Lokasi : Rumah Parentku

Satu lagi menu yang boleh dikatakan aku explore demi memeriahkan lagi dunia masakan seantero dunia. Kebetulan pula Pak Tih aku datang bersama isteri serta dua orang anaknya yang masih bersekolah rendah. Jadi aku cuma modified benda yang dah sedia ada. Cari punya cari terjumpalah aku beberapa biji cendawan Ishitake, jadi aku potong halus-halus dan taburkan ke dalam makaroni dan akhirnya lahirlah makaroni fusion version aku.

Aku pun makan sama-sama dengan diorang dan aku tengok berbaloi juga masa diorang makan sebab habis makaroni tersebut walaupun aku sediakan dalam kuantiti yang sedikit. Sebab aku risau juga kalau rasa dia terkurang sebab bahan-bahan yang digunakan terhad. Susah juga jadi tukang masak ni. Memang tak sah kalau masakan kita tak kena komen. 

No comments:

Post a Comment