Tuesday, February 2, 2010

Menikmati dan Mengidam


28 Januari 2010, Khamis
Lokasi : Off Course rumah parentkulah, mana lagi…

Hari ni aku jadi driver emak aku, menghantar dia membeli barangan di Giant Plaza Ampangan. Balik saja dari beli barangan keperluan harian, emak aku ajak pergi cari makanan untuk minum-minum petang. Tiba-tiba otak aku fokus dekat Assam Laksa, nak cari dekat area stadium memang takde. Jadi dipendekkan cerita ondaway nak blek ke rumah aku pun singgahlah ke kedai serbaneka area Taman Paroi Jaya.

Sampai saja dekat rumah aku pun tolonglah apa yang patut. In The End selepas sejam menanti siaplah Assam Laksa yang aku idamkan tu. Sekali makan tak cukup beb. Memang puashati sebab banyak dan aku pun bolehlah makan seberapa banyak yang aku nak. Itulah bezanya kalau beli dengan masak sendiri. Kuah dia yang pekat memang sedap dihirup. Lagi-lagi time baru keluar dan dicurahkan ke atas laksa yang masih lagi hangat. Ditambah telur rebus serta sedikit taugeh. Marvellous…Thanks for the best home made Assam Laksa.

No comments:

Post a Comment