Thursday, November 4, 2010

Plasma Lamp yang Berkaren




16 Oktober 2010, Sabtu
Lokasi : Downtown Cheras, Medan Letak Kereta, Stadium Basikal Veledrom, Bandar Tun Razak, Cheras, Malaysia

Hari ini aku berpeluang untuk membawa parent aku dan makcik aku bersama anaknya untuk membeli belah di Downtown Cheras. Dah lama niat aku nak bawa diorang cuma masa yang ada agak menyempitkan keadaan. Jadi dikesempatan yang ada aku pun membawalah diorang mengilingi gerai-gerai yang beroperasi di sekitar Downtown itu. Jalan punya jalan akhirnya kitorang pun berhentilah ke salah satu kedai yang menjual lampu hiasan. Aku pun dok melayanlah kerenah anak saudara aku bermain dengan dunia diorang. Aku pun terujalah dekat plasma lamp yang turut dijual di kedai tersebut.

Bukannya tak biasa tengok tapi inilah masanya aku dapat berada begitu hampir dengan lampu tersebut. Aku pun cubalah sentuh macam orang baru mengenali dunia ini, ngehehe... Ajaib ya sebab arus elektrik tersebut berkumpul di hujung jari aku tanpa mencederakan aku. Yang memisahkan aku dengan arus elektrik bervoltan rendah itu adalah sebuah globe kaca yang aku rasakan sangat nipis. Sebab bila aku tumpukan jari aku dekat globe tersebut katakan hampir seminint aku dapat rasakan kepanasan yang terhasil di hujung jari aku. Tapi hasilnya dapatlah aku mengcapture gambar dari jarak yang begitu dekat untuk lihat detail efek elektrik tersebut.

No comments:

Post a Comment