Tuesday, November 2, 2010

CT Garden, Kampung Baru





Kedai Nasi Lemak CT Garden
Lokasi : Jalan Dewan Sultan Sulaiman, Kampung Baru Kuala Lumpur

Ni satu lagi tempat makan yang ingin dikongsikan bersama dengan semua. Mungkin ada dikalangan kita yang pernah pergi ke kedai nasi lemak ini. Kedai yang dimaksudkan ini adalah Kedai Nasi Lemak CT Garden yang terletak di Kampung Baru Kuala lumpur. Kedai yang menyajikan nasi lemak sebagai main course ini beroperasi bermula jam 6 petang sehinggalah jam 5 pagi setiap hari. Apa yang menariknya kedai ini adalah nasi lemaknya yang betul-betul murah. Bukan RM 1.50, RM 1.00 pun bukan tetapi harganya cuma RM 0.70 sen sebungkus. Ya 70 sen.

Selain terdapat nasi lemak sedap yang begitu murah turut dihidangkan beraneka jenis lauk-pauk untuk dimakan bersama dengan nasi lemak ini. Ada ayam goreng, peparu goreng, sambal sotong, sambal kerang dan bermacam lauk sampingan lagi. Pendek kata tak cukup sebungkus seorang kalau makan dekat sini. Para pengunjung juga turut dihidangkan dengan kugiran yang mendendangkan lagu-lagu yang asyik dan syahdu sebagai halwa telinga anda. Pengunjung yang datang tidak mengira usia dan bangsa, semuanya hanya kerana ingin merehatkan minda dari arus kesibukan kota dengan menikmati nasi lemak ini.

Bagi mereka yang bercadang untuk merasa sendiri kehebatan nasi lemak 70 sen ini, bolehlah meluangkan masa untuk datang ke Kedai Nasi Lemak CT Garden yang terletak di Jalan Dewan Sultan Sulaiman, Kampung Baru Kuala Lumpur. Tetapi diingatkan agar merancang masa untuk pergi kerana kedai ini sentiasa penuh dengan pelanggan yang datang walaupun jam 2 pagi. Jadi jangan lupa untuk berkunjung ya semua. Adioss...

No comments:

Post a Comment