Thursday, November 4, 2010

Kilang Ribut vs Kabus Ribut




30 Oktober 2010, Sabtu
Lokasi : Gunung Ledang pintu A,Sepanjang Perjalanan menuju ke Jementah

Hari ini aku telah ditugaskan untuk menjadi photographer sempena Pre-Wedding Photoshoot Pak Lan & Zura. Ondaway pergi ambil Zura di pertembungan jalan, mata aku meliar ke kiri kanan jalan sambil mencari subjek untuk ditangkap gambar. Sedang puas aku mencari, tiba-tiba sayup di kejauhan aku nampak kepulan asap putih yang mula keluar dari corong asap yang tinggi. Cuaca waktu itu agak berkabus tebal sebab aku tak nampak langsung Gunung Ledang di sebelah aku. Putih kebiru-biruan, sejuk embun terasa membasahi tubuh kerdil aku ni.

Dari situasi dan suasana pagi tersebut yang putih ditambah dengan asap yang juga memutih jadi aku pun capturelah beberapa keping gambar. The result is jadilah seolah-olah kilang tersebut beroperasi untuk menghasilkan kabus tebal itu. Dan aku pun gelarkan kilang tersebut Kilang Ribut. Setelah hampir dengan kawasan kilang tersebut rupanya terdapat sebuah kuari batu yang beroperasi di situ. Patutlah asapnya putih berkepul-kepul. Macam asap kapal daa....

No comments:

Post a Comment