Tuesday, November 9, 2010

Nikon D90 + Kit yang ku ingini





30 Oktober 2010, Sabtu
Lokasi : Teluk Rimba, Parit Penghulu, Ledang Johor

Hari ini aku telah menjadi photographer untuk gambar resepsi pra perkahwinan Pak Lan bersama Azura. Lokasi yang sudah ditetapkan adalah sekitar Teluk Rimba dan Parit Penghulu. Berbekalkan Nikon D90 yang baru sahaja Pak Lan beli aku pun berekplorasi bersama kamera tersebut. Dari satu kawasan ke satu kawasan yang dianggap menarik untuk diabadikan sebagai kenangan untuk dibukukan. Aku dan bakal pengantin menjelajah ke setiap ceruk kawasan yang unik di situ. Dari kawasan yang berlatar belakangkan sawah padi, batas sawah, gunung ganang, sungai yang dihuni teratai sehinggalah ke kawasan Bandar Tangkak.

Dan hasilnya dengan menggunakan Nikon D90 tersebut memanglah memuaskan hati kedua-dua pihak. Gambar yang terhasil begitu mengagumkan dengan kawalan sepenuhnya yang menggunakan tangkapan secara format manual. Memang berbaloi sangat kepada mereka yang memiliknya. Masih banyak lagi yang perlu aku eksperimenkan dengan D90 tu sebab tak banyak efek yang dapat aku buat. Memandagnkan dah lama aku tak usik kamera sebegitu. Aktif pun masa aku bergelar siswa dulu. Banyak yang kena aku catch up kalau nak dapatkan balik stroke yang pernah aku hasilkan dulu. Hanya menanti masa untuk aku milikinya satu sebagai salah satu gadjet wajib aku. Insyaallah.

No comments:

Post a Comment