Monday, September 20, 2010

Jaya Jusco Melaka - Besar Bagak







29 Ogos 2010, Ahad
Lokasi : Jaya Jusco Melaka, bersebelahan Tesco Melaka

Satu lagi lokasi yang kini menjadi tarikan pengunjung ke Melaka Bandaraya Bersejarah ini. Boleh dikategorikan sebagai antara yang terbesar dekat Malaysia, Jusco Melaka menampilkan pelbagai pilihan barangan dari barangan keperluan harian, aksesori dan sebagainya. Boleh dikatakan baru sahaja beroperasi dan reputasinya begitu membanggakan kerana sudah dilawati begitu ramai orang. Aku berkesempatan untuk melihat sendiri tarikan terbaru tersebut. Aku pun mulakan operasi ronda-ronda bermula dari tingkat satu yang menempatkan banyak butik-butik yang menjual pelbagai jenis pakaian. Adanya butik Padini, SEED, Sub Zero, F.O.S., Reject Shop, Hush Puppies dan Banyak Lagi. Tingkat dua pula lebih kepada barangan gadjet IT dan barangan elektrik selain terdapatnya pusat hiburan keluarga.

Masa aku pergi tu, dekat atrium ada diorang buat model rumah kampung siap dengan wardrobenya sekali. Betul-betul klasik ditambah dengan pelita, pangkin kayu memang suasana kampung tu timbullah. Kalau yang betul-betul terkandas nak balik raya tu bolehlah berkampung dekat rumah kampung Jusco tu. (",).

Disebabkan banyak barang yang aku perlu jinjing selepas puas diorang membeli belah membataskan perjalananku ke sana-sini. Cukuplah sekadar merayau di tingkat satu sahaja. Ditambah pula dengan kebanjiran lautan manusia yang berpusu-pusu menyerbu butik yang menawarkan potongan harga sehingga 70%. Penat juga aku nak berjalan dari hujung ke hujung shopping comple tersebut, ni baru jer jalan Jusco Melaka belum pergi Jusco Bukit Tinggi, Kelang yang menjadi Jusco terbesar dekat Asia Tenggara ni. Yang tu mesti bertongkat klu nak berjalan tu. hehe...Dan setelah puas aku berjalan melihat pakaian dan menyambar apa yang patut untuk dipakai masa raya nanti, kitorang pun bergegas pula ke destinasi seterusnya.

No comments:

Post a Comment