Thursday, August 19, 2010

Sad, Happy or Shy?


7 Ogos 2010, Sabtu
Lokasi : Nilai 3

Hari ni aku telah menjelajah kawasan Nilai 3 demi mencapai cita-cita mencari barangan persiapan untuk majlis perkahwinan Pak Lan. Turut sama dalam misi pencarian itu atok saudara aku yang dating dari Singapura bersama atok dan saudara aku dari Muar. Sementara menanti diorang settle membeli barang-barang perkahwinan aku pun lepaklah dekat Textile Walk, tengah dok tunggu tiba-tiba lalulah mascot Marrybrown iaitu seekor Chimpunk.

Apa yang buat aku tergelak bila tengok muka mascot tu. Sebab aku konfius muka dia tu senyum ke sedih. Atau mungkin juga dia tengah malu-malu kucing sebab ditemani seorang gadis disebelahnye, hehe..Aku rasa mascot tu ikut mood tuan (Orang yang pakai) dia agaknya. Yelah tengah panas terik kena pakai kostum tu demi menghiburkan pengunjung yang dating di samping membuat promosi restoran makanan segera diorang.

Walau macam manapun aku salute sebab mamat yang pakai tu kental. Kerja punya pasal, malu kasi tolak tepilah. Cayalah bro…

No comments:

Post a Comment