Thursday, August 19, 2010

Kasut Baru untuk Keretaku


17 Ogos 2010, Selasa
Lokasi : Dwelling 6, Unit MODUL

Hari ini selepas 2 minggu kereta aku tersadai di parking lot rumah aku, at last ia bermaharajalela semula di jalanan. Selepas pulih dari kecederaan dan ditahan di dalam wad kereta selama sebulan. Kini kereta aku muncul dengan wajah baru yang agak sederhana dengan penggantian kasut lama yang sudah total lost akibat kemalangan tersebut. Ramai yang bertanyakan pasal rim lama aku, kisahnya begini. Aku pergilah ke bengkel yang membaiki segala kerosakan yang ada, selepas puas hati dengan segala kepakaran yang digunakan untuk mengendalikan kenderaan aku, owner bengkel kata cuma rim aku jer yang diorang xdapat nak tolong. Sebab hanya 2 unit saja yang benar-benar elok untuk dipakai manakala lagi 2 bolehlah dirujuk sebagai scrapt metal.

Brother bengkel tu pun bawalah aku pergi ke kedai rim berhampiran kedai dia, sesampai aku disana staff kedai rim tu pun menunjukkan aku condition rim aku dekat mesin allignment. Bila dia roll je rim aku, tada ambik ko gelong tak ingat. Cina bengkel tu pun geleng kepala sebab dia pun musykil nak repair rim tu start dari mana. kalau lips dia bengkok boleh lagi. Ni dia punya asas tu sendiri dah bengkok. "Serupa angkat baru aja ma...". Rim lama aku dia angkatla 400 dengan 1 tayar yang dah lunyai tu. Pening kepala gak aku dibuatnya time nak bayar. Tapi kalau aku kental juga pakai rim lama aku tu, alamatnya masuk ke bengkel balik la. Jadi kini kereta aku pun dapatlah kasut baru dia sempena raya yang kian menjelma nanti. Itulah sejarah dan hikayat mengenai kisah keretaku dan kasut barunya.

1 comment: