Thursday, August 19, 2010

Lamb Kabsah


30 Julai 2010, Jumaat
Lokasi : D'Arad Cafe, Seksyen 7 Shah Alam

Baiklah untuk ruangan Menu Of The Day kali ini aku nak perkenalkan kepada korang semua sebuah restoran milik usahawan Melayu yang menjalankan perniagaan nasi Beriani Arab. Aku telah dipelawa saudara Mizan untuk menjamu selera di sebuah restoran yang lokasinya agak tersorok. Untuk yang biasa pergi pasti tahu kedai yang aku maksudkan ini. Aku pun cubalah resipi yang ada dan Mizan telah cadangkan aku makan menu yang kerap dimakannya iaitu, Lamb Kabsah atau Beriani Arab beserta minuman yang agak istimewa juga iaitu jus durian Belanda. Mizan pun order menu yang sama beserta Air Barbican atau kalau dekat area NZ Wangsa Maju diorang panggil Bir Arab.

Akhirnya tbalah saat yang dinantikan iaitu sesi menjamu selera. Sampai je menu yang aku order aku tergamam kejap sebab lihat lauknya Masyaallah. banyak tu dah boleh makan dua orang. Rasanya pula lebih kurang sama macam nasi Arab yang aku pernah makan dekat Cyberjaya dulu. Jadi kepada yang berminat untuk mencuba bolehlah datang sendiri ke Lot, 3 Kompleks Anjung 7, Jalan Zikron B 7/B, Seksyen 7, 40000 Shah Alam. Untuk keterangan lanjut korang bolehlah menghubungi nombor yang tertera : 017 - 682 1700.
Kepada mereka yang berada di sekitar Serdang, Bangi, Putrajaya dan yang berhampiran bolehlah berkunjung ke cawangannya yang terdapat di UNITEN Bangi. Pastikan kedai yang korang pergi tu betul, Nama kedainya LT Cafe. Jadi apa yang ditunggu lagi, beramai-ramailah pergi menikmati sendiri rasa masakan Tanah Arab ini.

No comments:

Post a Comment