Thursday, August 19, 2010

EX-SII Together Gather






13 Ogos 2010, Jumaat
Lokasi : Borak Cafe, Ser Kembangan

Hari ini adalah hari yang bersejarah buat segelintir besar Ex-staff SII kerana selepas perpecahan yang terjadi, kini kitorang Reunion balik. Reunion setelah masing-masing berjaya dengan kerja baru di tempat kerja masing-masing. Antara yang hadir adalah Xumb yang diterbangkan khas dari LCCT, Ijam dari UNITEN Bangi, Emey dan Tasya dari Updated Automobile Newsweek, Ezmal dari KRU Studio dan Farah Alwani dari Company grafik di Ampang (sori cik Farah kalau terlupa tempat,huhu). Dan panel yang turut serta di dalam penggabungan semula ini adalah Pak Lan (SK Paradise Leader - umah lame aku ler tu...hehe) dan Wawan aka adik Emey yang dibawa khas dari UIA Damansara.

Jadi di pertemuan yang agak singkat tersebut kitorang pun berkongsilah berbagai experience di tempat kerja masing-masing. Aku pun sempatlah wish congratz kepada Xumb di atas majlis pertunangannya tempoh hari. Jadi bertemankan hujan yang membasahi bumi SK dan bersaksikan menu dihadapan kitorang, lalu kitorang pun menjamu juadah setelah masuknya azan yang menandakan waktu berbuka puasa. Aku menjamu menu yang istimewa iaitu Borak Island gabungan nasi goreng Pattaya bersama dengan Padprik Ayam. Ditambah pula dengan Sup Ayam Nyonya style. Mal dengan menunya iaitu Mee Hailam dan Pak Lan dengan Nasi Goreng USA Borak Style. Sebelum-sebelum ni aku pernah lepak makan-makan dengan Pak Lan dekat situ sambil pekena Spaghetti Bolognaise, boleh dikatakan masakan diorang not bad. Kedai diorang juga memang sempoi sesuailah untuk kaki-kaki Wi-Fi. Nak cari kedai ni senang saja. Landmark dia adalah lot kedai baru di kiri persimpngan traffic light kedua Seri Kembangan.

Lebih kurang sejam setengah juga aku menghabiskan masa bersama diorang semua, kalau ikutkan nak lagi aku gagahkan diri stay lama-lama tetapi jauh lagi perjalanan yang harus aku tempuh untuk pulang ke Muar jadi tamat setakat tu sajalah aku berada dekat situ. Next time Insyaallah kalau ada sumur di ladang bolehlah kita berjumpa lagi. Aku pun memang tengah plan nak wat gathering besar-besaran cuma perlu persetujuan dari Ex-staff SII yang lain untuk penetapan masa dan tempat. Sehingga kita bertemu lagi dalam ruangan yang akan datang. Babai semua...

No comments:

Post a Comment