Wednesday, January 6, 2010

Zah’s Corner


06 Januari 2010, Rabu
Lokasi : Taman Panchor Jaya, Tepi Jalan

Malam semalam aku telah dibawa Mr. Hattamura ke warung yang dia telah rekomen dekat aku. Dah lama aku nak pergi cuma ada saja masa yang menghalang, so semalam aku pergi. Silapnya masa aku pergi semalam sebab sebelum aku makan aku dah makan dulu dekat rumah, jadi aku kenyang sangat. Mana taknya bila makan saja Kurma Daging, fuhh selera terus aku makan.

Masa aku dekat kedai Zah’s Corner ni aku pun orderlah nasi yang direkomenkan iaitu Nasi Goreng Ayam Black Pepper. Dan sepanjang penantian aku itu Hatta ada berkata yang chef untuk kedai tersebut dulu pernah bekerja dekat salah sebuah kopitiam yang terdapat dekat Taipan Senawang tu.

Jadi hidangan aku pun tiba setelah menunggu hampir lima minti. Sambil diringi angin yang deras bertiup kencang aku menikmatinya. Aku mula-mula target ayam dia. Lepas aku jamah saja ayam dia, Not bad. Kemudian aku rasa pulak kuah black pepper dia, nice. Cuma feel aku agak berkurangan makan hari itu sebab aku rasa timing salah juga hari tu. Makan banyak sangat. Jadi buat Mr. Hattamura,komen aku untuk kedai yang ko rekomenkan ni. Okaylah bagi mereka yang tidak cerewet.

Selain itu terdapat juga menu-menu lain yang kebanyakannya seperti di kedai-kedai lain. Semalam masa aku datang kira penuh juga kedai tu. Maknanya makanan dia okaylah. Jadi kalau korang nak mencuba datanglah ye. Warung dia terletak betul-betul simpang nak menghala ke Taman Panchor Jaya kalau dari Pantai, Selepas Esso.

No comments:

Post a Comment