Wednesday, January 6, 2010

Deuces Wild


Mengisahkan pergolakan dua buah kumpulan Gengster Jalanan di Brooklyn. Berkisarkan tahun 1958. Cerita ini membangkitkan isu dadah kerana abang kepada Leon (Stephenn Dorff) dan Bobby (Brad Renfro) mati kerana overdose. Leon dan Bobby adalah ahli kpada Deuces. Dan untuk kumpulan yang satu lagi, Viper mereka telah berniat untuk menjalankan operasi pengedaran dadah di kawasan jagaan Deuces ini.

Marco, salah seorang ahli Viper yang dipenjarakan kerana menjual heroin kepada abang Leon dan Bobby telah merancang untuk membalas dendam terhadap Leon setelah dia dibebaskan dari penjara. Baginya Leon adalah punca kerana dia dimasukkan ke dalam penjara.

Leon telah jatuh hati terhadap Annie (Fairuza Balk) adik kepada Jimmy Pockets, iaitu salah seorang ahli kepada Vipers dan menjadi orang suruhan Marco. Kawasan yang menjadi jagaan, penempatan dan urusan Deuces dan Viper dikuasai oleh seorang ketua Gengster iaitu Frittzy (Matt Dillon). Dan kedua-dua kumpulan perlu mendapat persetujuan dari Frittzy dalam segala perkara termasuklah untuk menyerang diantara kumpulan.

Akhirnya pergaduhan diantara kedua-dua kumpulan telah terjadi dan menyebabkan ramai yang terkorban termasuklah Bobby dan Marco. Tetapi Bobby mati semasa dia berada di luar rumahnya akibat ditembak oleh anak buah Frittzy. Semasa pengebumian Bobby, Leon telah bertemu dengan kesemua ahli kumpulan Deuces dan mengingatkan mereka bahawa pertemuan mereka pada hari tersebut adalah yang terakhir, dan agar mereka semua membawa haluan masing-masing.

Selepas berakhirnya kejadian itu Leon pun berkahwin bersama Annie serta berpindah dari Brooklyn. Dan selang beberapa masa kemudian Frittzy telah mati di tangan Leon setelah Leon menolak kereta sorong yang berisi batu bata dari tingkat atas sebuah bangunan ke atas kereta yang dinaiki Frittzy.

No comments:

Post a Comment