Wednesday, January 6, 2010

Beat Down the Notti Snake


03 Januari 2010, Ahad
Lokasi : Rumah Parentku

Hari ahad lepas aku dikejutkan dengan jeritan emak aku. Aku ingatkan ada benda jatuh ke dekat dapur. Jadi aku pun pergilah tengok. Rupa-rupanya ular yang sangat digeruni dan ditakuti manusia di serata dunia telah menyelinap masuk ke perkarangan rumah parent aku. Sekali ular senduk da.. Aku pun apa lagi dengan pantas memecut 100 meter dengan berkaki ayam serta dengan kelajuan yang begitu tinggi.

Mencari sesuatu yang boleh digunakan untuk memukul pendatang tanpa izin itu.Akhirnya terjumpalah aku batang mop buruk dekat belakang rumah yang memang sesuai dijadikan senjata. Aku segera memukullah ular yang berkelana itu. Prangg…,dengan sekali hayunan aku berjaya melibas. Tetapi malangnya libasan itu hanyalah palsu belaka.Kerana ular itu tidak berjaya ku pukul. Yang dipukul hanyalah batu-batu di taman rumahku. Patah kayu mop itu. Apalah nasibku. Akhirnya ayah aku yang menyelamatkan keadaan dengan memukul kepala ular tu sampai jadi penyet macam ayam penyek Cyberjaya. Dan aku pun berjaya menangkap gambar ular tersebut. Hahahaha…

Bila kitorang bercerita balik dekat emak aku, ketawa sakan kitorang dengan gelagat aku tadi. Lain yang dipukul lain yang jadi. Teringat aku masa kisah kitorang memburu ular di dalam rumah masa dekat kampung aku dekat Muar dulu. Walaupun ular yang diburu mati tetapi habis patah meja atok aku. Mana tidaknya masa ular tu keluar saja dari tempat persembunyiannya habis semua naik atas meja kaki besi macam dekat kopitiam cina tu.Bayangkan meja kecik macam tu boleh tampung 4 orang yang berbadan tegap, bermuscle dan tinggi.Hahahaha…kalau ada handycam la time tu memang aku akan rakam moment tu. Lawak gile…

2 comments: