Wednesday, January 6, 2010

Boy Eats Girl


Cerita ni mengisahkan seorang lelaki yang bernama Nathan (David Leon) yang sudah berjanji akan sehidup semati dengan kekasihnya iaitu Jessica (Samantha Mumba). Kisahnya bermula selepas ibu Nathan telah menghidupkan kembali anaknya dengan melaui ritual ala-ala voodoo. Berdasarkan buku yang telah dicuri dari sebuah gereja dibawah jagaan seorang paderi yang tahu mengenai rahsia disebalik buku tersebut.

Lantaran itu disebabkan ibu Nathan betul-betul terdesak untuk menghidupkan anaknya kembali ke alam nyata telah menggunakan buku tersebut. Dan setelah segala cara yang diikut akhirnya ibunya berjaya menghidupkan anaknya. Pada mulanya dia menyangkakan anaknya takkan berjaya dihidupkan tetapi pada pagi keesokan harinya ibunya dikejutkan dengan bunyi orang menggunakan dapurnya. Dia terkejut melihat anaknya hidup semula. Takut akan pengetahuan anaknya, dia telah merahsiakan kejadian tersebut.

Tetapi ibunya tidak tahu anknya telah dihidupkan kembali menjadi zombie. Cuma hanya menanti masa untuk bertukar sepenuhnya. Ibunya perasan akan perubahan ketara anaknya yang tak henti-henti makan dan akhirnya dia telah merujuk kepada paderi yang menjaga buku tersebut. Setelah mendapat jawapan dari paderi itu dia pun pulang untuk mencari jawapan kepada permasalahannya itu. Baru dia sedar sehelai keratan dari buku tersebut telah hilang. Dan ini menyukarkan untuk memulihkan kembali anaknya itu.

Dalam masa yang sama Nathan telah menyebarkan wabak zombienya dimana mangsa-mangsa yang telah digigitnya meneruskan misi penyebaran. Akhirnya banyaklah zombie yang ada di kawasan mereka. Walau bagaimanapun Nathan ada kelebihan tersendiri kerana mampu mengawal dirnya dari bertukar menjadi zombie. Dan kerana ketakutan ibu Nathan telah mengurungnya dan dia pun pergi berjumpa dengan paderi untuk mendapatkan langkah seterusnya. Tetapi malangnya paderi tersebut juga telah bertukar menjadi zombie.

Kebetulan semasa di dalam sebuah bilik kawasan gereja tersebut telah menjelma seekor ular. Ular tersebut telah mematuk paderi tersebut dan serta merta paderi tersebut pulih dari menjadi zombie. Akhirnya terungkailah jawapan penawar kepada epidemik yang terjadi itu. Ibu Nathan terus bergegas mendapatkan anaknya yang ketika itu sudah mula tidak terkawal. Ular yang sepatutnya digunakan sebagai pemulih untuk Nathan telah terlepas di dalam Bangsal yang menjadi tempat persembunyian Nathan dan kekasih bersama kawan-kawannya yang masih menjadi manusia.

Dipendekkan cerita Nathan telah dipatuk ular tersebut secara tidak sengaja dan lalu dia pun pulih dari wabak zombie tersebut. Dan kesemua zombie-zombie itu telah berjaya dibunuh setelah bangsal itu dibom kawan-kawan Nathan serta dimesin dengan pengisar. Bagi aku ceirta zombie ni lembab sikit sebab dia tak banyak fokus kepada zombie. Untuk rating cerita Teens macam ni okayla untuk genre Horror Comedy selepas cerita Shaun Of The Dead.

No comments:

Post a Comment