Thursday, December 16, 2010

Menjejak Khazanah Pulau Pinang





07 & 08 November 2010, Ahad % Isnin
Lokasi : Pulau Pinang Pulau Mutiara

Aku datang ke Penang ni bukan kerana berjalan makan angin, tetapi disebabkan tugasan yang diberikan oleh pihak InED untuk membawa pulang skrip peperiksaan calon menumpang di beberapa buah negeri di sebelah Utara. Lokasi pertama aku untuk tugasan pertama tersebut adalah di Penang. Dan disebabkan urusan yang dilaksanakan sempurna awal jadi aku dapatlah luangkan sedikit masa meronda-ronda kawasan persekitaran dengan tempat penginapan aku.

Biasa kalau jalan-jalan dengan kawan-kawan tak pun jalan dengan keluarga. Tapi kali ini aku berkelana dekat Penang seorang diri. Jadi merdekalah aku dari sebarang gangguan, tanpa ada sekatan dari sesiapa. Bila malam menjelma aku ditemani koordinator yang turut sama dalam urusan InED meronda pula kawasan yang jauh sikit dari hotel tempat aku menginap. Jadi kitorang pun berjalan-jalanlah mencuci mata di sekitar Gurney dan Batu Feringhi. Dapatlah aku membeli sedikit ole-ole untuk keluarga dan rakan-rakan sepejabat.

Senang ceirta walaupun aku dah berjalan sakan dekat Georgetown tapi banyak tempat yang aku masih lagi tak explore. Aku pergi setakat yang terlarat kaki aku melangkah. Mungkin lain kali aku akan explore habis-habisan tu pun kalau dapat cuti panjang. Ok Penang tunggu kedatangan hamba semula.

No comments:

Post a Comment