Monday, December 13, 2010

Coral Reef Yang Alive







Kedai Ikan Laut
Lokasi : Kompleks PKNS, Shah Alam Selangor

Air....tempat ikan berenang. Itulah salah satu ayat yang terkeluar di dalam cerita “Baik Punya Cilok”. Tapi bukan pasal cerita tu yang ingin dikongsikan bersama hari ini. Semuanya berkenaan dengan sebuah kedai ikan yang menjual ikan hiasan. Dan yang paling istimewanya ikan-ikan hiasan yang dijual adalah ikan air masin atau lebih tepat lagi Akuatik Laut.

Apa yang menariknya kedai ni adalah akuarium yang menempatkan himpunan coral hidup yang benar-benar cantik dan unik. Ditambah pula ada yang glow in the dark apabila lampu dipadamkan. Pengisian yang dapat kita perolehi dari melihat hidupan laut ini adalah ia dapat memberikan sedikit ketenangan dan serba sedikit dapat mengurangkan stress. Melihat ikan-ikan menjadikan coral sebagai tempat permainan mereka seolah-olah memberikan gambaran sebenar keadaan habitat hidupan di laut lepas.

Bagi mereka yang minat dalam aktiviti membela ikan khususnya akuatik laut bolehlah singgah ke kedai yang dimaksudkan di Lot G95 E-2, Tingkat Bawah, Kompleks PKNS Shah Alam. Untuk memudahkan direction semua, kedai ini bersebelahan kedai gunting rambut, kedai baiki kasut, Kedai Zie Zack dan terletak di belakang Restoran The Scene. Jadi sekiranya anda berkunjung ke Shah Alam bolehlah singgah menjejakkan kaki ke kedai yang dimaksudkan.

No comments:

Post a Comment