Sunday, July 4, 2010

Ayam Penyet Shah Alam



Hai semua. Sedar tak sedar dah lama rupanya aku tak xtv8 (activate) dalam dunia blogging ni. Maklumlah hari-hariku kini sudah mula diisi dengan kepadatan kerja yang kian bertambah saban hari. Jadi dengan adanya peluang dan kekosongan untuk sementara waktu ini aku ingin menokok tambah antara perkara, benda serta segala macam cerita yang telah berlalu selama aku bergelar warga Shah Alam.

Kejam celik kejam celik dah masuk bulan tujuh dan kita kini berada di pertengahan tahun 2010. Dengan bahang Piala Dunia yang kian sampai ke kemuncaknya. Terdetik untuk aku menulis artikel mengenai restoran terbaru yang aku kunjungi di Seksyen 25, Shah Alam.

Baiklah kali ini aku nak perkenalkan kepada semua satu lagi restoran yang baru beberapa bulan dibuka. Terletak bersebelahan dengan bengkel Pennzoil kepunyaan Karamjit Singh and partners. Lokasinya kalau korang nak menghala ke Uptown Shah Alam korang akan nampak deretan rumah kedai baru di kiri jalan dan di situlah terletaknya Restoran Bonda Nasi Padang ini.

Antara hidangan yang disajikan di restoran ini adalah berbagai aneka masakan padang seperti tempe goreng pedas, ayam serai dendeng dan banyak lagi. Terdapat juga hidangan sampingan seperti Nasi Ayam dan sudah semestinya Ayam Penyet yang begitu menyelerakan. Ada juga Soto Ayam, Bakso, Pecal Lele dan Gado-Gado yang boleh korang cuba. Jadi andaikata korang nak mencuba untuk makan menu-menu yang telah dinyatakan tadi. Datanglah berkunjung ke Restoran Bonda, Seksyen 25 Shah Alam.

2 comments:

  1. hui...sedapnya...
    jemput la kita kalau nk makan ayam penyet nnt..=)

    ReplyDelete
  2. hehe...boleh. roger2 la kite klu dh turun ke sini. Nanti kite blanje.

    ReplyDelete