Monday, February 20, 2012

Amazing of Ion Orchard


1 Januari 2012, Ahad
Orchard Road, Singapore

ION Orchard adalah sebuah pusat beli-belah mewah yang menempatkan 400 buah kedai. Dan antaranya adalah butik pakaian, kedai makanan, butik produk kecantikan, kedai aksesori mewah dan barangan kemas serta banyak lagi. Antara jenama yang mendominasi pusat membeli-belah ini adalah seperti Bvulgari, Dior, Louis Vuitton, Cartier, Prada, Coach, La Zarre, Rolex, Breitling, Chopard dan banyak lagi.

Selain itu terdapat juga sebuah kawasan khas yang dibina untuk pemantauan pengunjung. ION Sky yang terletak di kedudukan 218 meter di The Orchard Residence. Di sini pengunjung akan dapat melihat keindahan bandaraya Singapura dalam 360 darjah pemandangan dengan menggunakan teleskop “BEHOLD”. Terdapat juga sebuah restoran yang menghidangkan makanan barat di ketinggian 55 tingkat untuk mereka yang gemarkan kelainan dalam menjamu selera.

Pusat beli-belah ini adalah yang pertama di Singapura yang dilengkapi dengan TV LED yang dipasang di keliling dinding luar bangunan yang menjadikan bangunan ini berkerlipan dengan alunan lampu LED yang berwarna-warni pada waktu malam. ION Orchard ini setinggi empat tingkat. Selain itu sebuah kondominum mewah turut dibina iaitu The Orchard Residence. Kini ia menjadi sebuah lagi mercu tanda di Jalan Orchard serta memaparkan gaya hidup esklusif dan mewah warga Singapura. Sesuai dengan kawasan Orchard yang menjadi destinasi pelancong sebagai syurga membeli belah untuk memenuhi ruangan gaya hidup mewah.

No comments:

Post a Comment